zondag 19 januari 2014

Hans Sluiter de beoogde wethouder van D66 Westervoort.

Als de verkiezingsuitslag zo zou zijn dat D66 een wethouder mag leveren, dan wordt Hans Sluiter dat namens D66 westervoort.
De Westervoortse D66 fractie heeft Hans Sluiter naar voren geschoven als de beoogde wethouder van D66.
De lijsttrekker van D66, Monique Abbink is blij dat D66 voor de aankomende raadsperiode een kandidaat wethouder heeft. Vier jaar geleden was dit niet het geval en dit was een belangrijke reden dat we niet in de coalitie zijn gekomen.

Hans Sluiter heeft veel bestuurlijke ervaring en is een bevlogen democraat met een liberaal en sociaal hart. Hans Sluiter (55 jaar) woont sinds 2007 in Westervoort en is vanaf 2011 actief in de fractie van D66 Westervoort. Hij heeft in Rotterdam rechten gestudeerd en is eigenaar van een familiebedrijf dat metalen roosters en plankdragers produceert.
Hij heeft diverse bestuursfuncties uitgevoerd of voert uit bij o.a bij de metaalunie, voetbalvereniging Groessen, De vier Evangelisten en de ontslag commissie UWV.

Hans is geïnteresseerd in mensen, maatschappij, samenleving en bestuur en heeft vanuit zijn werk en maatschappelijke nevenfuncties een brede ervaring. Dit alles met een oog voor de menselijke maat en een “hands on” benadering. De gemeentepolitiek is concreet en geeft de gelegenheid te focussen op wat voor de burgers in de gemeente belangrijk is, minder gehinderd door grote politiek-ideologische doelen is zijn mening.

Als jurist vindt Hans het bewaken van democratische processen belangrijk. Hoe zorg je ervoor dat de burger niet het gevoel heeft dat hij of zij maar 1x per 4jaar wat te zeggen heeft. Waarborg dat in de dagelijkse praktijk van het gemeentebestuur voortdurend het belang van de Westervoortse burger in het oog wordt gehouden: Oog voor de menselijke maat.
Bij een mogelijke fusie van Westervoort met Liemerse gemeenten zal zowel bij de keuze van fuseren als ook bij de keuze van de schaalgrootte dit punt beslissend moeten zijn.

Daarnaast vindt hij dat er voldoende zorg moet zijn voor voldoende inkomen en een goede prettige woonomgeving. Er moet op gemeentelijk niveau een goed vangnet zijn voor mensen die van een minimum inkomen moeten rondkomen. Vooral in deze tijd van economische crisis, bezuinigingen vanuit Den Haag en decentralisaties in de zorg waarbij veel zorgtaken bij de gemeenten worden gelegd. Mensen mogen er niet “doorheen zakken”.

Vanuit zijn liberale visie vindt hans dat de mensen de vrijheid mogen hebben om te worden wie ze zijn. Deze vrijheid mag nooit de vrijheid van anderen (teveel) beperken. Houd altijd het belang van anderen en het algemeen belang in het oog. Zorg voor een vangnet voor mensen die door ziekte, ouderdom, financiële problemen niet voor zich zelf kunnen zorgen. Mensen moeten altijd op buurt, familie, thuis- of mantelzorg of gemeentelijke sociale instanties kunnen terugvallen.

voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Hans Sluiter 026 362 9173
Monique Abbink lijsttrekker D66 06 4975 3211